Integrative Religious Education in Europe: A Study-of-Religions Approach

Biographical note: Wanda Alberts, University of Bremen, Germany.

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Alberts, Wanda (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Buch
Sprache:Englisch
Subito Bestelldienst: Jetzt bestellen.
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Berlin ;New York Walter De Gruyter 2012
In:Jahr: 2007
Schriftenreihe/Zeitschrift:Religion and reason v. 47
Religion and Reason 47
normierte Schlagwort(-folgen):B England / Religionsunterricht / Interkulturelle Erziehung / Schweden
B Europa / Interreligiöser Dialog / Religionsunterricht
weitere Schlagwörter:B Religion in the public schools (Europe)
B Religion in the public schools (England)
B Religious education of children (Europe)
B Religious education of children (England)
B EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Social Science
B Religious education of children
B Religion in the public schools
Online Zugang: Cover
Cover (Verlag)
Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Parallele Ausgabe:Nicht-Elektronisch
Nicht-Elektronisch
Druckausg.: 978-3-11-097134-7
Beschreibung
Zusammenfassung:Biographical note: Wanda Alberts, University of Bremen, Germany.
This book is a contribution to the development of a didactics of the Study of Religions (0Religionswissenschaft0). Based on a discussion of recent theory and methodology in the academic study of religions and in education, current models of integrative religious education in Europe (i.e. education about different religions in religiously mixed classrooms) are analysed and evaluated, with a special focus on England and Sweden. The book concludes with the suggestion of a European framework for integrative religious education from a study-of-religions perspective.
ISBN:3110971348
Zugangseinschränkungen:Restricted Access
Persistent identifiers:DOI: 10.1515/9783110971347