Muslim Institutions of Higher Education in Postcolonial Africa

Muslim Institutions of Higher Education in Postcolonial Africa examines the colonial discriminatory practices against Muslim education through control and dismissal and discusses the education reform movement of the post-colonial experience.

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
Beteiligte: Lo, Mbaye (HerausgeberIn) ; Haron, Muhammed (HerausgeberIn)
Medienart: Elektronisch Buch
Sprache:Englisch
Subito Bestelldienst: Jetzt bestellen.
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: New York Palgrave Macmillan 2016
In:Jahr: 2016
Schriftenreihe/Zeitschrift:SpringerLink Bücher
normierte Schlagwort(-folgen):B Afrika / Islamische Erziehung / Hochschulbildung
weitere Schlagwörter:B Ethnology Africa
B Higher Education
B School management and organization
B Social Sciences
B Islam
B Education
B Sociology
B Education—History
B School administration
B Religion and culture
B Africa, Sub-Saharan History
Online Zugang: Cover
Volltext (lizenzpflichtig)
Parallele Ausgabe:Nicht-Elektronisch
Druckausg.: 978-1-349-56717-1
Beschreibung
Zusammenfassung:Muslim Institutions of Higher Education in Postcolonial Africa examines the colonial discriminatory practices against Muslim education through control and dismissal and discusses the education reform movement of the post-colonial experience.
Beschreibung:Includes bibliographical references and index
ISBN:113755231X
Persistent identifiers:DOI: 10.1057/9781137552310