Muslim Institutions of Higher Education in Postcolonial Africa
Muslim Institutions of Higher Education in Postcolonial Africa examines the colonial discriminatory practices against Muslim education through control and dismissal and discusses the education reform movement of the post-colonial experience.
Beteiligte: | ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Buch |
Sprache: | Englisch |
Subito Bestelldienst: | Jetzt bestellen. |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
New York
Palgrave Macmillan
2016
|
In: | Jahr: 2016 |
Schriftenreihe/Zeitschrift: | SpringerLink Bücher
|
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Afrika
/ Islamische Erziehung
/ Hochschulbildung
|
weitere Schlagwörter: | B
Ethnology
Africa
B Higher Education B School management and organization B Social Sciences B Islam B Education B Sociology B Education—History B School administration B Religion and culture B Africa, Sub-Saharan History |
Online Zugang: |
Cover Volltext (lizenzpflichtig) |
Parallele Ausgabe: | Nicht-Elektronisch
Druckausg.: 978-1-349-56717-1 |
Search Result 1