Melanchthon’s Rhetorics and the Order of Learning: A Case Study in Library Database Research

Order was a leitmotif in the philosophy of Wittenberg reformer Philip Melanchthon (1497-1560). In his writings on the liberal arts, he promoted a new “order of learning” to supplant scholastic traditions in grammar, logic, and rhetoric. Partly in response to social upheavals during the Reformation,...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Weaver, William P. ca. 20./21. Jh. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch/Druck Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge, Taylor & Francis Group [2017]
In: Reformation
Jahr: 2017, Band: 22, Heft: 2, Seiten: 120-146
RelBib Classification:CD Christentum und Kultur
KAG Kirchengeschichte 1500-1648; Reformation; Humanismus; Renaissance
KDD Evangelische Kirche
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B compilation
B Philip Melanchthon
B Reception
B Rhetoric
B Book History
B Bibliography
B Dialectic
Online Zugang: Volltext (doi)