Melanchthon’s Rhetorics and the Order of Learning: A Case Study in Library Database Research
Order was a leitmotif in the philosophy of Wittenberg reformer Philip Melanchthon (1497-1560). In his writings on the liberal arts, he promoted a new “order of learning” to supplant scholastic traditions in grammar, logic, and rhetoric. Partly in response to social upheavals during the Reformation,...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch/Druck Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge, Taylor & Francis Group
[2017]
|
In: |
Reformation
Jahr: 2017, Band: 22, Heft: 2, Seiten: 120-146 |
RelBib Classification: | CD Christentum und Kultur KAG Kirchengeschichte 1500-1648; Reformation; Humanismus; Renaissance KDD Evangelische Kirche ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
compilation
B Philip Melanchthon B Reception B Rhetoric B Book History B Bibliography B Dialectic |
Online Zugang: |
Volltext (doi) |