Curriculum visions: The Australian Curriculum, Assessment, and Reporting Authority (ACARA) and Dwayne Huebner discuss civics and citizenship

This article considers the Australian Curriculum, Assessment, and Reporting Authority's (ACARA) plan for Civics and Citizenship, assessing the role of religions therein. Through a dialectical hermeneutic, ACARA is brought into a mutually critical conversation with the work of curriculum theoris...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Benson, David (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch/Druck Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Sage [2015]
In: International journal of Christianity & education
Jahr: 2015, Band: 19, Heft: 1, Seiten: 38-56
RelBib Classification:AH Religionspädagogik
AX Interreligiöse Beziehungen
CC Christentum und nichtchristliche Religionen; interreligiöse Beziehungen
KBS Australien; Ozeanien
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B Common Good
B Dwayne Huebner
B Sacred Texts
B Australian curriculum
B Citizenship
Online Zugang: Volltext (doi)
Parallele Ausgabe:Elektronisch