The contested place of religion in the Australian Civics and Citizenship curriculum: exploring the secular in a multi-faith society
In the absence of a dedicated subject for teaching general religious education, the inclusion of Civics and Citizenship education as a new subject within the first Federal Australian Curriculum provides an important opportunity for teaching the religious within Australian schools. The curriculum for...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch/Druck Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge
[2017]
|
In: |
British journal of religious education
Jahr: 2017, Band: 39, Heft: 2, Seiten: 207-222 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Australien
/ Konfession
/ Pluralismus
/ Säkularismus
/ Politischer Unterricht
|
RelBib Classification: | AH Religionspädagogik CG Christentum und Politik CH Christentum und Gesellschaft KBS Australien; Ozeanien |
weitere Schlagwörter: | B
Learning
B Education Australia B Citizenship Study & teaching B Constructivism (Education) B Teaching |
Online Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (doi) |