Biographie - Religiosität - Bildung: zur Identitätsentwicklung durch religiöse Bildungsprozesse
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Wiesbaden
Springer VS
2016
|
In: |
Lernweltforschung (Band 22)
Year: 2015 |
Series/Journal: | Lernweltforschung
Band 22 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Germany
/ Buddhism
/ Religious education
/ Identity development
/ Narrative interview
|
RelBib Classification: | BL Buddhism ZF Education |
Further subjects: | B
Thesis
|
Online Access: |
Contents Table of Contents |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1617515612 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20180825082725.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 151120s2015 gw ||||| m 00| ||ger c | ||
015 | |a 15,N39 |2 dnb | ||
015 | |a 15,A47 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 1076585825 |2 DE-101 | |
020 | |a 9783658108250 |c Broschur : EUR 41.11 (AT), sfr 42.50 (freier Pr.), EUR 39.99 (DE), EUR 39.43 (FR), EUR 38.86 (IT), EUR 39.61 (NL) |9 978-3-658-10825-0 | ||
020 | |a 3658108258 |9 3-658-10825-8 | ||
024 | 3 | |a 9783658108250 | |
024 | 8 | |a 978-3-658-10825-0 |q Best.-Nr. | |
035 | |a (DE-627)1617515612 | ||
035 | |a (DE-576)452188768 | ||
035 | |a (DE-599)DNB1076585825 | ||
035 | |a (OCoLC)915128442 | ||
035 | |a (OCoLC)1047816054 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rda | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE-HE | ||
082 | 0 | |a 370 | |
082 | 0 | 4 | |a 290 |a 370 |a 150 |
090 | |a a | ||
100 | 1 | |a Lorenz, Anja |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Biographie - Religiosität - Bildung |b zur Identitätsentwicklung durch religiöse Bildungsprozesse |c Anja Lorenz. Mit einem Geleitwort von Heide von Felden |
264 | 1 | |a Wiesbaden |b Springer VS |c 2016 | |
300 | |a 254 Seiten |c 21 cm, 341 g | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Lernweltforschung |v Band 22 | |
502 | |b 2015 | ||
601 | |a Religiosität | ||
601 | |a Bildung | ||
601 | |a Bildungsprozess | ||
652 | |a BL:ZF | ||
655 | 7 | |a Hochschulschrift |0 (DE-588)4113937-9 |0 (DE-627)105825778 |0 (DE-576)209480580 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d g |0 (DE-588)4011882-4 |0 (DE-627)104704861 |0 (DE-576)208896155 |2 gnd |a Deutschland |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4008690-2 |0 (DE-627)106366823 |0 (DE-576)20887772X |2 gnd |a Buddhismus |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4177707-4 |0 (DE-627)104417633 |0 (DE-576)209979593 |2 gnd |a Religiöse Bildung |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4138616-4 |0 (DE-627)10435366X |0 (DE-576)209687568 |2 gnd |a Identitätsentwicklung |
689 | 0 | 4 | |d s |0 (DE-588)4126219-0 |0 (DE-627)105734004 |0 (DE-576)209583266 |2 gnd |a Narratives Interview |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
830 | 0 | |a Lernweltforschung |v Band 22 |9 22 |w (DE-627)570507189 |w (DE-576)283162732 |w (DE-600)2433324-4 |x 2512-1081 | |
856 | 4 | 2 | |u http://d-nb.info/1076585825/04 |m B:DE-101 |q application/pdf |3 Inhaltsverzeichnis |
856 | 4 | 2 | |u http://deposit.d-nb.de/cgi-bin/dokserv?id=799e1de9913d460f9539aa75ab78fc8a&prov=M&dok_var=1&dok_ext=htm |m X:MVB |q text/html |3 Inhaltstext |
935 | |a mteo | ||
935 | |i sf | ||
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3208693141 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 1617515612 | ||
LOK | |0 005 20191004103753 | ||
LOK | |0 008 170406||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
LOK | |0 092 |o n | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 866 |x 6700 maschinelles Mapping DDC 370 [370 in Mappingtabelle] >> IxTheo-Klassifikation !1442053712!. - 6700 maschinelles Mapping DDC294.3 [294.3 in Mappingtabelle] >> IxTheo-Klassifikation !1442043644! | ||
LOK | |0 935 |a ixbt | ||
LOK | |0 936ln |0 1442043644 |a BL | ||
LOK | |0 936ln |0 1442053712 |a ZF | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Buddhism,Buddhism,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Soviet Occupation Zone,Germany,German Democratic Republic,Germany,Federal Republic of Germany,Germany,French Occupation Zone,Germany,Identity development,Narrative interview,Religious education,Religious learning,Religious culture |
STB | 0 | 0 | |a Allemagne,Allemagne,Buddhisme,Bouddhisme,Développement de l'Identité,Entretien narratif,Interview narrative,Interview narrative,Éducation religieuse,Culture religieuse,Culture religieuse |
STC | 0 | 0 | |a Alemania,Alemania,Budismo,Budismo,Desarrollo de la identidad,Entrevista narrativa,Formación religiosa |
STD | 0 | 0 | |a Buddhismo <motivo>,Buddhismo,Buddismo,Buddismo,Buddismo (motivo),Buddismo,Germania,Germania,Intervista narrativa,Istruzione religiosa,Cultura religiosa,Cultura religiosa,Sviluppo dell'identità |
STE | 0 | 0 | |a 佛教,宗教教育,德国,德国,身份发展 |
STF | 0 | 0 | |a 佛教,宗教教育,德國,德國,身份發展 |
STG | 0 | 0 | |a Alemanha,Alemanha,Budismo,Budismo,Desenvolvimento da identidade,Entrevista narrativa,Formação religiosa |
STH | 0 | 0 | |a Буддизм (мотив),Буддизм,Германия (ГДР, мотив),Германия (мотив),Нарративное интервью,Развитие личности,Религиозное образование |
STI | 0 | 0 | |a Ανάπτυξη της ταυτότητας,Αφηγηματική συνέντευξη,Βουδισμός (μοτίβο),Βουδισμός,Γερμανία (ΛΔΓ, μοτίβο),Γερμανία (μοτίβο),Θρησκευτική εκπαίδευση |
SUB | |a REL | ||
SYG | 0 | 0 | |a BRD,Bundesrepublik Deutschland,DDR,Deutsche Demokratische Republik,Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ , Buddhism,Zen-Buddhismus , Identität,Identitätsentfaltung,Identitätsbildung |
TIM | |a 100019901003_100020241231 |b 1990-10-03 - 2024 |