Muslim Childhood: religious nurture in a European context

How do we learn to be religious? To make sense of this process should we emphasise the habitual reinforcement of bodily rituals? Or the active role of individuals in making decisions about faith at key moments? Or should we turn to cognitive science to explain the universal structures on which relig...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Scourfield, Jonathan 1966- (VerfasserIn)
Beteiligte: Gilliat-Ray, Sophie 1969- (BeteiligteR) ; Khan, Asma (BeteiligteR) ; Otri, Sameh (BeteiligteR)
Medienart: Druck Buch
Sprache:Englisch
Subito Bestelldienst: Jetzt bestellen.
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Oxford New York Oxford University Press 2013
In:Jahr: 2013
Ausgabe:1. ed.
normierte Schlagwort(-folgen):B Großbritannien / Kind / Islam / Religiöse Erziehung
weitere Schlagwörter:B Muslim families (Wales) (Cardiff)
B Muslims (Wales) (Cardiff)
B Muslim children Religious life (Wales) (Cardiff)
B Islamic religious education of children (Wales) (Cardiff)
B Islam Social aspects (Wales) (Cardiff)
B Identity (Psychology) in children (Wales) (Cardiff)
B Muslims (Great Britain)
Parallele Ausgabe:Elektronisch
Search Result 1
Scourfield, Jonathan (VerfasserIn)
Oxford University Press 2014
Elektronisch Buch
Volltext (Verlag)
1707 - 2024