Religious Education, Big Ideas and the study of religion(s) and worldview(s)

This article outlines the 'Big Ideas' approach to curriculum reform, as applied in the 'Principles and Big Ideas of Science Education' project. A critical analysis follows of the outcomes of the University of Exeter's 'Identifying Principles and Big Ideas for Religious...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Freathy, Rob (VerfasserIn) ; John, Helen C. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [publisher not identified] [2019]
In: British Journal of religious education
Jahr: 2019, Band: 41, Heft: 1, Seiten: 27-40
normierte Schlagwort(-folgen):B Religionsunterricht / Idee / Kooperatives Lernen / Handlungsorientierter Unterricht
RelBib Classification:AH Religionspädagogik
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B Pedagogy
B RE-searchers
B Religious Education
B Big Ideas
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Verlag)