Religious Education, Big Ideas and the study of religion(s) and worldview(s)
This article outlines the 'Big Ideas' approach to curriculum reform, as applied in the 'Principles and Big Ideas of Science Education' project. A critical analysis follows of the outcomes of the University of Exeter's 'Identifying Principles and Big Ideas for Religious...
VerfasserInnen: | ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
[publisher not identified]
[2019]
|
In: |
British Journal of religious education
Jahr: 2019, Band: 41, Heft: 1, Seiten: 27-40 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Religionsunterricht
/ Idee
/ Kooperatives Lernen
/ Handlungsorientierter Unterricht
|
RelBib Classification: | AH Religionspädagogik RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik |
weitere Schlagwörter: | B
Pedagogy
B RE-searchers B Religious Education B Big Ideas |
Online Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (Verlag) |