Gender Attitudes in Religious Schools: A Comparative Study of Religious and Secular Private Schools in Guatemala

This study assesses the effect that private religious schools have on gender attitudes in students. Using data collected from twenty-one private schools in Guatemala, gender attitudes are assessed using latent class analysis. The results indicate that students' gender attitudes can be categoriz...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Mather, Darin M. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: MDPI [2018]
In: Religions
Jahr: 2018, Band: 9, Heft: 7, Seiten: 1-17
weitere Schlagwörter:B Catholic Schools
B evangelical schools
B Religious Education
B Guatemala
B Latent Class Analysis
B gender attitudes
B secular schools
B Latin America
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Verlag)
Volltext (doi)