Religion and the marketplace: constructing the ‘new' Muslim consumer

Despite the prediction that modernization would lead to secularization, the past 30 years brought a global resurgence of religion. As many scholars note, religion has gained a new visibility in the contemporary political economy and become firmly embedded within the identity politics. The changing r...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Sandıkçı, Özlem (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge [2018]
In: Religion
Jahr: 2018, Band: 48, Heft: 3, Seiten: 453-473
normierte Schlagwort(-folgen):B Islam / Religion / Marketing / Verbraucher
RelBib Classification:AB Religionsphilosophie; Religionskritik; Atheismus
AG Religiöses Leben; materielle Religion
BJ Islam
weitere Schlagwörter:B market and marketization
B Islam
B consumer subjectivity
B Consumerism and religion
B Neoliberalism
Online Zugang: Volltext (Verlag)