From nation-state to market: The transformations of religion in the global era, as illustrated by Islam

This article has three parts. The first analyses how notions of the market and of marketisation have been literally and metaphorically applied to the study of religion. The article argues in favour of thinking consumption as the circulation and exchange of symbols rather than goods, and therefore re...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Gauthier, François 1973- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
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Veröffentlicht: Routledge [2018]
In: Religion
Jahr: 2018, Band: 48, Heft: 3, Seiten: 382-417
normierte Schlagwort(-folgen):B Nationalstaat / Religion / Globalisierung / Vermarktung / Religiöser Wandel
B Indonesien / Islam / Religiöser Wandel
RelBib Classification:AG Religiöses Leben; materielle Religion
BJ Islam
weitere Schlagwörter:B Globalisation and religion
B Islam
B Secularisation
B consumerism and neoliberalism
B Marketisation
Online Zugang: Volltext (Verlag)