Children's spirituality and the practice of meditation in Irish primary schools

This paper uses an interdisciplinary approach to explore the child's experience of meditation in Irish primary schools and its impact on children's spirituality. Using a phenomenological, hermeneutic, mystagogical methodology, it describes how children experience the practice of meditation...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Keating, Noel (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Taylor & Francis [2017]
In: International journal of children's spirituality
Jahr: 2017, Band: 22, Heft: 1, Seiten: 49-71
RelBib Classification:AE Religionspsychologie
CB Christliche Existenz; Spiritualität
KBF Britische Inseln
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B Spirituality
B Silence
B Children
B personal spiritual experience
B Christian meditation
B Primary School
B nourish
B nurture
Online Zugang: Volltext (Verlag)