Children's spirituality and the practice of meditation in Irish primary schools
This paper uses an interdisciplinary approach to explore the child's experience of meditation in Irish primary schools and its impact on children's spirituality. Using a phenomenological, hermeneutic, mystagogical methodology, it describes how children experience the practice of meditation...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Taylor & Francis
[2017]
|
In: |
International journal of children's spirituality
Jahr: 2017, Band: 22, Heft: 1, Seiten: 49-71 |
RelBib Classification: | AE Religionspsychologie CB Christliche Existenz; Spiritualität KBF Britische Inseln RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik |
weitere Schlagwörter: | B
Spirituality
B Silence B Children B personal spiritual experience B Christian meditation B Primary School B nourish B nurture |
Online Zugang: |
Volltext (Verlag) |