History and Human Agency in Videogames
This paper attempts to examine the way historicized videogames model human agency. It is argued that the perceived biases in historical representations attributed to an excess or lack of agency are not exclusively caused by limitations of the medium or pervading values in the game design, but also b...
Nebentitel: | Special Issue: "Gamevironments of the Past" |
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1. VerfasserIn: | |
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
[2016]
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In: |
Gamevironments
Jahr: 2016, Band: 5, Seiten: 104-131 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Videospiel
/ Geschichte
/ Mensch
/ Handlung
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RelBib Classification: | AA Religionswissenschaft AG Religiöses Leben; materielle Religion ZB Soziologie |
weitere Schlagwörter: | B
Videogame
B micro-macro problem B The Witcher 3: The Wild Hunt B Agency B Game Studies B covering law problem B History B historical theory |
Online Zugang: |
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