History and Human Agency in Videogames

This paper attempts to examine the way historicized videogames model human agency. It is argued that the perceived biases in historical representations attributed to an excess or lack of agency are not exclusively caused by limitations of the medium or pervading values in the game design, but also b...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Nebentitel:Special Issue: "Gamevironments of the Past"
1. VerfasserIn: Carvalho, Vinicius Marino (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
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Veröffentlicht: [2016]
In: Gamevironments
Jahr: 2016, Band: 5, Seiten: 104-131
normierte Schlagwort(-folgen):B Videospiel / Geschichte / Mensch / Handlung
RelBib Classification:AA Religionswissenschaft
AG Religiöses Leben; materielle Religion
ZB Soziologie
weitere Schlagwörter:B Videogame
B micro-macro problem
B The Witcher 3: The Wild Hunt
B Agency
B Game Studies
B covering law problem
B History
B historical theory
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