Decolonizing the school curriculum for equity and social justice in South Africa

The starting point of decolonizing the curriculum is in the schools and classrooms that I regard as the formal education laboratories for equity and social justice in a just society. Unfortunately, many South African public schools' curriculum are not yet decolonized and thus continue to perpet...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Lebeloane, L. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: South African Publ. 2017
In: Koers
Jahr: 2017, Band: 82, Heft: 3, Seiten: 1-10
RelBib Classification:KBN Subsahara-Afrika
NCC Sozialethik
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Decolonizing
B the school curriculum
B South Africa
B equity and social justice
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)