Decolonizing the school curriculum for equity and social justice in South Africa
The starting point of decolonizing the curriculum is in the schools and classrooms that I regard as the formal education laboratories for equity and social justice in a just society. Unfortunately, many South African public schools' curriculum are not yet decolonized and thus continue to perpet...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
South African Publ.
2017
|
In: |
Koers
Jahr: 2017, Band: 82, Heft: 3, Seiten: 1-10 |
RelBib Classification: | KBN Subsahara-Afrika NCC Sozialethik ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
Decolonizing
B the school curriculum B South Africa B equity and social justice |
Online Zugang: |
Volltext (kostenfrei) Volltext (kostenfrei) |