Of Digital Images and Digital Media: Approaches to Marketing in American ISKCON

This article is a theoretical and ethnographic investigation of the role of marketing and branding within the contemporary ISKCON movement in the United States. In it, I examine the digital marketing enterprises of two prominent ISKCON temples: ISKCON of New Jersey and ISKCON of D.C. I argue that by...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Karapanagiotis, Nicole (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: University of Californiarnia Press [2018]
In: Nova religio
Jahr: 2018, Band: 21, Heft: 3, Seiten: 74-102
normierte Schlagwort(-folgen):B Hare-Krischna-Bewegung / USA / Religion / Marketing / Digitalisierung
RelBib Classification:BK Hinduismus, Jainismus, Sikhismus
KBQ Nordamerika
weitere Schlagwörter:B Krishna
B Digital Media
B Hare Krishna
B ISKCON
B Digital Hinduism
B Marketing
Online Zugang: Volltext (Verlag)
Volltext (doi)