Israeli History Textbooks and the Palestinians: Remarks on a Critical Theory of Israeli School Education

This article first of all illustrates how Israeli history schoolbooks fail to represent or misrepresent the culture of Palestinian citizens of Israel, and then explains the ways in which such mis- or non-representation hinders the cultivation of vital democratic virtues like empathy. Following that,...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Culp, Julian 1983- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Edinburgh Univ. Press [2018]
In: Journal of Holy Land and Palestine Studies
Jahr: 2018, Band: 17, Heft: 1, Seiten: 115-129
normierte Schlagwort(-folgen):B Israel / Geschichtsunterricht / Schulbuch / Palästinenser
RelBib Classification:BH Judentum
BJ Islam
KBL Naher Osten; Nordafrika
ZC Politik
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Critical Theory
B Education
B Israeli-Palestinian conflict
B History
B Israeli History Textbooks
Online Zugang: Volltext (Verlag)
Volltext (doi)