Site visits in interfaith and religious studies pedagogy: Reflections on visiting a Hindu temple in central Pennsylvania

Site visits provide an irreplaceable learning experience to students in both religious studies and the emerging field of interfaith studies. The conceptual core of this thesis is the claim, drawn from feminist epistemology, that an embodied pedagogy - a pedagogy which engages students not only intel...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Long, Jeffery D. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Wiley-Blackwell [2018]
In: Teaching theology and religion
Jahr: 2018, Band: 21, Heft: 2, Seiten: 78-91
RelBib Classification:AG Religiöses Leben; materielle Religion
AH Religionspädagogik
AX Interreligiöse Beziehungen
BK Hinduismus, Jainismus, Sikhismus
KBQ Nordamerika
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B interfaith pedagogy
B Embodied Pedagogy
B site visits
B Hindu temples in the United States
B Hinduism
B Interfaith Studies
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Verlag)
Volltext (doi)