Site visits in interfaith and religious studies pedagogy: Reflections on visiting a Hindu temple in central Pennsylvania
Site visits provide an irreplaceable learning experience to students in both religious studies and the emerging field of interfaith studies. The conceptual core of this thesis is the claim, drawn from feminist epistemology, that an embodied pedagogy - a pedagogy which engages students not only intel...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Wiley-Blackwell
[2018]
|
In: |
Teaching theology and religion
Jahr: 2018, Band: 21, Heft: 2, Seiten: 78-91 |
RelBib Classification: | AG Religiöses Leben; materielle Religion AH Religionspädagogik AX Interreligiöse Beziehungen BK Hinduismus, Jainismus, Sikhismus KBQ Nordamerika ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
interfaith pedagogy
B Embodied Pedagogy B site visits B Hindu temples in the United States B Hinduism B Interfaith Studies |
Online Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (Verlag) Volltext (doi) |