Perceptions of the value of Collective Worship amongst trainee teachers in England
This article draws on a survey conducted with primary school trainee teachers in a university in England. The survey set out to investigate their knowledge, understanding and their view about the role that Collective Worship (CW) plays in schools. A sample of 125 participants contributed to the find...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge
[2016]
|
In: |
Journal of beliefs and values
Jahr: 2016, Band: 37, Heft: 2, Seiten: 172-185 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Großbritannien
/ Lehrerbildung
/ Gebet
/ Kollektives Handeln
|
RelBib Classification: | AD Religionssoziologie; Religionspolitik AH Religionspädagogik RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik |
weitere Schlagwörter: | B
School
B Collective Worship (CW) B Teacher B spiritual, moral, social, cultural (SMSC), and emotional development B trainee |
Online Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (Verlag) |