Perceptions of the value of Collective Worship amongst trainee teachers in England

This article draws on a survey conducted with primary school trainee teachers in a university in England. The survey set out to investigate their knowledge, understanding and their view about the role that Collective Worship (CW) plays in schools. A sample of 125 participants contributed to the find...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Mogra, Imran (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge [2016]
In: Journal of beliefs and values
Jahr: 2016, Band: 37, Heft: 2, Seiten: 172-185
normierte Schlagwort(-folgen):B Großbritannien / Lehrerbildung / Gebet / Kollektives Handeln
RelBib Classification:AD Religionssoziologie; Religionspolitik
AH Religionspädagogik
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B School
B Collective Worship (CW)
B Teacher
B spiritual, moral, social, cultural (SMSC), and emotional development
B trainee
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Verlag)