The Agency Paradigm: A Pedagogical Tool to Facilitate Nuanced Thinking on Sensitive Issues

Sensitive issues, rife in religious studies and in theology, present a pedagogical challenge when teaching students to nuance their thinking around positions that are often sharply defined and elicit strong feelings. I developed a learning tool that I call the "Agency Paradigm." The purpos...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Caufield, Catherine (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Wiley-Blackwell [2017]
In: Teaching theology and religion
Jahr: 2017, Band: 20, Heft: 1, Seiten: 89-101
RelBib Classification:AH Religionspädagogik
BG Weltreligionen
NBE Anthropologie
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Critical Thinking
B Women
B Dialogue
B Agency
B Religion
B emancipatory pedagogy
B Dialectic
Online Zugang: Volltext (Verlag)
Volltext (doi)