The Agency Paradigm: A Pedagogical Tool to Facilitate Nuanced Thinking on Sensitive Issues
Sensitive issues, rife in religious studies and in theology, present a pedagogical challenge when teaching students to nuance their thinking around positions that are often sharply defined and elicit strong feelings. I developed a learning tool that I call the "Agency Paradigm." The purpos...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Wiley-Blackwell
[2017]
|
In: |
Teaching theology and religion
Jahr: 2017, Band: 20, Heft: 1, Seiten: 89-101 |
RelBib Classification: | AH Religionspädagogik BG Weltreligionen NBE Anthropologie ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
Critical Thinking
B Women B Dialogue B Agency B Religion B emancipatory pedagogy B Dialectic |
Online Zugang: |
Volltext (Verlag) Volltext (doi) |