(Inadvertently) Instructing Missionaries in (Public University) World Religions Courses: Examining a Pedagogical Dilemma, its Dimensions, and a Course Section Solution

In this article, I explore an ethical and pedagogical dilemma that I encounter each semester in my world religions courses: namely, that a great number of students enroll in the courses as part of their missionary training programs, and come to class understanding successful learning to mean gatheri...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Karapanagiotis, Nicole (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Wiley-Blackwell [2017]
In: Teaching theology and religion
Jahr: 2017, Band: 20, Heft: 1, Seiten: 46-65
RelBib Classification:AH Religionspädagogik
BG Weltreligionen
CC Christentum und nichtchristliche Religionen; interreligiöse Beziehungen
KDG Freikirche
RJ Mission; Missionswissenschaft
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Religious Studies Pedagogy
B Teaching World Religions
B Missionary Students
B Public University
Online Zugang: Volltext (Verlag)
Volltext (doi)