(Inadvertently) Instructing Missionaries in (Public University) World Religions Courses: Examining a Pedagogical Dilemma, its Dimensions, and a Course Section Solution
In this article, I explore an ethical and pedagogical dilemma that I encounter each semester in my world religions courses: namely, that a great number of students enroll in the courses as part of their missionary training programs, and come to class understanding successful learning to mean gatheri...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Wiley-Blackwell
[2017]
|
In: |
Teaching theology and religion
Jahr: 2017, Band: 20, Heft: 1, Seiten: 46-65 |
RelBib Classification: | AH Religionspädagogik BG Weltreligionen CC Christentum und nichtchristliche Religionen; interreligiöse Beziehungen KDG Freikirche RJ Mission; Missionswissenschaft ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
Religious Studies Pedagogy
B Teaching World Religions B Missionary Students B Public University |
Online Zugang: |
Volltext (Verlag) Volltext (doi) |