Forum:Teaching With, Against, and To Faith

These three articles deal with the issue of faith in the classroom - whether one should teach "to," "for," or "against" faith. While their institutional settings and experiences are different, the authors all contend that more serious reflection needs to be given to the...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
Nebentitel:Teaching With, Against, and To Faith
VerfasserInnen: Medine, Carolyn M. Jones (VerfasserIn) ; Penner, Todd C. (VerfasserIn) ; Lehman, Marjorie (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Wiley-Blackwell [2015]
In: Teaching theology and religion
Jahr: 2015, Band: 18, Heft: 4, Seiten: 363-386
RelBib Classification:AG Religiöses Leben; materielle Religion
AH Religionspädagogik
CB Christliche Existenz; Spiritualität
FB Theologiestudium
weitere Schlagwörter:B Secularity
B Pluralism
B Students
B Grounded Openness
B Miami Beach
B Religion in school
B Ideology
B liberal arts
B Public Life
B study of Talmudic texts
B and higher education
Online Zugang: Volltext (Verlag)
Volltext (doi)