What Do We Compare When We Compare Religions?: Philosophical Remarks on the Psychology of Studying Comparative Religion Abroad
The issue of comparison is a vexing one in religious and theological studies, not least for teachers of comparative religion in study abroad settings. We try to make familiar ideas fresh and strange, in settings where students may find it hard not to take "fresh" and "strange" as...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Beteiligte: | |
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Wiley-Blackwell
[2015]
|
In: |
Teaching theology and religion
Jahr: 2015, Band: 18, Heft: 1, Seiten: 46-55 |
RelBib Classification: | AG Religiöses Leben; materielle Religion AH Religionspädagogik ZD Psychologie |
weitere Schlagwörter: | B
Pedagogy
B experiential education B Oh event B Shame B Comparative Religion B Psychology of learning B Confucianism B Cross-cultural understanding B Existentialism |
Online Zugang: |
Volltext (Verlag) Volltext (doi) |