What Do We Compare When We Compare Religions?: Philosophical Remarks on the Psychology of Studying Comparative Religion Abroad

The issue of comparison is a vexing one in religious and theological studies, not least for teachers of comparative religion in study abroad settings. We try to make familiar ideas fresh and strange, in settings where students may find it hard not to take "fresh" and "strange" as...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Irvine, Andrew B. (VerfasserIn)
Beteiligte: Barbour, John D. (VerfasserIn des Bezugswerks)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Wiley-Blackwell [2015]
In: Teaching theology and religion
Jahr: 2015, Band: 18, Heft: 1, Seiten: 46-55
RelBib Classification:AG Religiöses Leben; materielle Religion
AH Religionspädagogik
ZD Psychologie
weitere Schlagwörter:B Pedagogy
B experiential education
B Oh event
B Shame
B Comparative Religion
B Psychology of learning
B Confucianism
B Cross-cultural understanding
B Existentialism
Online Zugang: Volltext (Verlag)
Volltext (doi)