The Crimes of Love. The (Un)Censored Version of the Flood Story in Noah (2014)
A swift survey of Noah reviews clearly shows that the audience’s sensitivity was challenged in several regards; Noah was portrayed as a “religious extremist” and “borderline psychopath”, the Creator proved to be a “distant - unaware or uncaring - overseer”, while Aronofsky himself was said to have a...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
2016
|
In: |
The journal of religion and film
Jahr: 2016, Band: 20, Heft: 3, Seiten: 1-32 |
weitere Schlagwörter: | B
Aronofsky
Noah
Ham
Naamah
fallen angels
Bible
apocrypha
pseudepigrapha
midrash
exegesis
|
Online Zugang: |
Volltext (kostenfrei) |