"What would Jesus play?": actor-centered perspectives on gaming and gamers (in lieu of an Introduction)
Using the example of the US American Christian initiative GameChurch and their goals and activities in the context of digital games, the authors emphasize the significance of applying an actor-centered perspective on the research of digital gamers and the socio-cultural practice of ‘gaming’. While...
VerfasserInnen: | ; ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Heidelberg University Publishing
2015
|
In: |
Online - Heidelberg journal of religions on the internet
Jahr: 2015, Band: 7, Seiten: 1-16 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Computerspiel
/ Spieler
/ Christ
|
weitere Schlagwörter: | B
gaming culture
B Christianity B actor-centered approach B GameChurch |
Online Zugang: |
Volltext (kostenfrei) Volltext (kostenfrei) |