Unterricht und Identität: Perspektiven für ein humanes Lernen
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
München
Juventa-Verlag
1976
|
In: | Year: 1976 |
Series/Journal: | Juventa-Paperback
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Identity
/ School teaching
B Learning |
Further subjects: | B
Learning
B Curriculum development B Teaching style B Curriculum change B Learning goal B Identity |
Online Access: |
Table of Contents |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 02490922X | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240419172256.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 871124s1976 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 77,A04,0303 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 770017290 |2 DE-101 | |
020 | |a 3779905345 |9 3-7799-0534-5 | ||
035 | |a (DE-627)02490922X | ||
035 | |a (DE-576)005342864 | ||
035 | |a (DE-599)GBV02490922X | ||
035 | |a (OCoLC)3184588 | ||
035 | |a (OCoLC)264207789 | ||
035 | |a (DE-604)8019704690 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
082 | 0 | |a 371.001 |q OCLC |2 22 | |
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DP 2260 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19821:761 | ||
084 | |a DP 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19773:761 | ||
084 | |a DP 1020 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19775:761 | ||
084 | |a 81.60 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)120304457 |0 (DE-627)080592481 |0 (DE-576)162820992 |4 aut |a Rumpf, Horst |d 1930-2022 | |
109 | |a Rumpf, Horst 1930-2022 | ||
245 | 1 | 0 | |a Unterricht und Identität |b Perspektiven für ein humanes Lernen |c Horst Rumpf |
264 | 1 | |a München |b Juventa-Verl. |c 1976 | |
300 | |a 199 S. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Juventa-Paperback | |
500 | |a Literaturverz. S. 193 - 199 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Perspektive | ||
650 | 0 | |a Learning | |
650 | 0 | |a Curriculum change | |
650 | 4 | |a Unterrichtsstil | |
650 | 4 | |a Curriculumentwicklung | |
650 | 4 | |a Lernziel | |
650 | 4 | |a Identität | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4026482-8 |0 (DE-627)106288199 |0 (DE-576)208966544 |2 gnd |a Identität |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4035408-8 |0 (DE-627)106247867 |0 (DE-576)20901248X |2 gnd |a Lernen |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz005342864inh.htm |m V:DE-576 |q text/html |3 Inhaltsverzeichnis |
889 | |w (DE-576)253399963 | ||
889 | |w (DE-627)191927104 | ||
889 | |w (DE-627)1624829341 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
935 | |i mdedup | ||
936 | r | v | |a DP 2260 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Spezielle Fragen der Methodik |k Unterrichtsstil |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783467 |0 (DE-625)rvk/19821:761 |0 (DE-576)200783467 |
936 | r | v | |a DP 1000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Allgemeine einführende Werke |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783092 |0 (DE-625)rvk/19773:761 |0 (DE-576)200783092 |
936 | r | v | |a DP 1020 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Theorien der Didaktik |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783106 |0 (DE-625)rvk/19775:761 |0 (DE-576)200783106 |
936 | b | k | |a 81.60 |j Unterrichtsprozess: Allgemeines |0 (DE-627)106416278 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3104389802 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 02490922X | ||
LOK | |0 005 19990810000000 | ||
LOK | |0 008 970910||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 16 A 14918 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3104389861 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 02490922X | ||
LOK | |0 005 20100408122658 | ||
LOK | |0 008 970124||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 1976/54323 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pp 5.066 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 852 2 |b Magazin |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3104389888 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 02490922X | ||
LOK | |0 005 20070108094038 | ||
LOK | |0 008 050308||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-37 |c DE-627 |d DE-21-37 | ||
LOK | |0 541 |e 10582 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-37 | ||
LOK | |0 852 1 |c D 1316 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k037 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3104389896 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 02490922X | ||
LOK | |0 005 20110919164633 | ||
LOK | |0 008 090902||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 2005/777 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Fa I 931 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Curriculum development,Identity,Identity,Identity (Philosophical concept),Identity (Philosophical concept) in art,Identity (Psychology) in literature,Identity (Psychology) in art,Learning goal,Educational objective,Learning,Learning process,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,Teaching style |
STB | 0 | 0 | |a Apprentissage,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Identité,Identité,Identité (philosophie),Objectif d'apprentissage,Style d'enseignement,Élaboration du programme |
STC | 0 | 0 | |a Aprendizaje,Desarrollo del currículo,Enseñanza,Enseñanza,Estilo de la enseñanza,Identidad,Identidad,Objetivo del aprendizaje |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento,Evoluzione del curricolo,Identità,Identità,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Obiettivo didattico,Stile di insegnamento |
STE | 0 | 0 | |a 学习,学习目标,学习目的,课程,教学,课程发展,身份,身份 |
STF | 0 | 0 | |a 學習,學習目標,學習目的,課程,教學,課程發展,身份,身份 |
STG | 0 | 0 | |a Aprendizagem,Desenvolvimento do currículo,Ensino,Ensino,Estilo de ensino,Identidade,Identidade,Objetivo da aprendizagem |
STH | 0 | 0 | |a Личная идентификация (мотив),Личная идентификация,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Развитие учебной программы,Стиль преподавания,Учебная цель,Учебный процесс |
STI | 0 | 0 | |a Ανάπτυξη προγράμματος σπουδών,Ανάπτυξη διδακτέας ύλης,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Εκπαιδευτικός στόχος,Μαθησιακός στόχος,Μάθηση,Στυλ διδασκαλίας,Ταυτότητα (μοτίνο),Ταυτότητα |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Lehrstil , Curriculum , Lehrziel,Unterrichtsziel,Lernziele , Sozialpsychologie - Identität |
SYG | 0 | 0 | |a Sozialpsychologie - Identität , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Lernprozess,Lernvorgang |