Was braucht der Mensch, um glücklich zu sein?: Bedürfnisforschung und Konsumkritik

Saved in:  
Bibliographic Details
Contributors: Meyer-Abich, Klaus Michael 1936-2018 (Editor)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: München Beck 1979
In:Year: 1979
Series/Journal:Beck'sche Schwarze Reihe 204
Standardized Subjects / Keyword chains:B Need / Economy
B Consumer behavior
Further subjects:B Collection of essays
B Consumption (Economics)
B Social Values
B Sociology
B Psychology
B Consumers
B Individuelle Bedürfnisse

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 023332123
003 DE-627
005 20240131201036.0
007 tu
008 710101s1979 gw ||||| 00| ||ger c
015 |a 79,N32,0097  |2 dnb 
015 |a 79,A49,0165  |2 dnb 
016 7 |a 790810646  |2 DE-101 
020 |a 3406060048  |9 3-406-06004-8 
035 |a (DE-627)023332123 
035 |a (DE-576)9023332121 
035 |a (DE-599)GBV023332123 
035 |a (OCoLC)5942466 
035 |a (OCoLC)238796811 
035 |a (DE-604)8019911807 
035 |a (AT-OBV)AC00844141 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE 
050 0 |a HC79.C6 
082 0 |a 658.834  |q OCLC 
084 |a S 185  |2 sfb 
084 |a WI 57  |2 sfb 
084 |a 05a  |2 sdnb 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a MS 5560  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/123728: 
084 |a MS 1290  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/123589: 
084 |a QC 110  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/141245: 
084 |a CW 7500  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19206: 
084 |a QW 300  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/142175: 
084 |a BK 7000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/11951: 
084 |a 83.05  |2 bkl 
084 |a 71.42  |2 bkl 
084 |a 85.40  |2 bkl 
245 1 0 |a Was braucht der Mensch, um glücklich zu sein?  |b Bedürfnisforschung und Konsumkritik  |c hrsg. von Klaus M. Meyer-Abich ... 
264 1 |a München  |b Beck  |c 1979 
300 |a 199 S. 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
361 1 |5 DE-Hil8  |y 1222894742  |s Ma 373  |o Sammlung  |a Laade, Wolfgang  |0 (DE-588)1047657406  |0 (DE-627)778744973  |0 (DE-576)401462765  |z Wolfgang Laade Music of Man Archive 
361 1 |5 DE-Hil8  |y 1222894742  |s Ma 373  |o Vorbesitz  |a Laade, Wolfgang  |0 (DE-588)1047657406  |0 (DE-627)778744973  |0 (DE-576)401462765  |z Wolfgang Laade Music of Man Archive 
361 1 |5 DE-Hil8  |y 1222894742  |s Ma 373  |o Sammlung  |a Stiftung Niedersachsen  |0 (DE-588)2098897-7  |0 (DE-627)100736114  |0 (DE-576)192989448  |z Wolfgang Laade Music of Man Archive 
490 0 |a Beck'sche Schwarze Reihe  |v 204 
500 |a Literaturverz. S. 181 - [191] 
561 |5 DE-Hil8  |3 Exemplarsatz-ID: 1222894742, Signatur: Ma 373  |a Sammlung: Laade, Wolfgang ; http://d-nb.info/gnd/1047657406 / Erläuterung: Wolfgang Laade Music of Man Archive 
561 |5 DE-Hil8  |3 Exemplarsatz-ID: 1222894742, Signatur: Ma 373  |a Vorbesitz: Laade, Wolfgang ; http://d-nb.info/gnd/1047657406 / Erläuterung: Wolfgang Laade Music of Man Archive 
561 |5 DE-Hil8  |3 Exemplarsatz-ID: 1222894742, Signatur: Ma 373  |a Sammlung: Stiftung Niedersachsen ; http://d-nb.info/gnd/2098897-7 / Erläuterung: Wolfgang Laade Music of Man Archive 
583 1 |a Massenentsäuert  |c 2017  |k DE-18  |2 pdager  |5 DE-18-308 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f SSG  |2 pdager  |5 DE-21 
650 0 |a Consumers 
650 0 |a Social Values 
650 0 |a Consumption (Economics) 
650 4 |a Psychologie 
650 4 |a Soziologie 
650 4 |a Individuelle Bedürfnisse 
655 7 |a Aufsatzsammlung  |0 (DE-588)4143413-4  |0 (DE-627)105605727  |0 (DE-576)209726091  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4005198-5  |0 (DE-627)106382470  |0 (DE-576)208859772  |2 gnd  |a Bedürfnis 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4066399-1  |0 (DE-627)104346884  |0 (DE-576)209164522  |2 gnd  |a Wirtschaft 
689 0 |5 (DE-627) 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4062644-1  |0 (DE-627)104400676  |0 (DE-576)209145323  |2 gnd  |a Verbraucherverhalten 
689 1 |5 (DE-627) 
700 1 |e Hrsg.  |0 (DE-588)118825380  |0 (DE-627)079599753  |0 (DE-576)21007647X  |4 edt  |a Meyer-Abich, Klaus Michael  |d 1936-2018 
889 |w (DE-576)00766558X 
889 |w (DE-627)645226726 
935 |a WLMMA  |a mteo 
935 |i Blocktest 
935 |i mdedup 
936 r v |a MS 5560  |b Verbraucherverhalten  |k Soziologie  |k Spezielle Soziologien  |k Wirtschafts-, Industrie- und Techniksoziologie  |k Verbraucherverhalten  |0 (DE-627)1271104954  |0 (DE-625)rvk/123728:  |0 (DE-576)201104954 
936 r v |a MS 1290  |b Sozialphilosophie (auch Theorie der Gesellschaft), Sozial- und Kulturkritik (auch Dialektik), Entfremdung  |k Soziologie  |k Spezielle Soziologien  |k Sozialphilosophie (auch Theorie der Gesellschaft), Sozial- und Kulturkritik (auch Dialektik), Entfremdung  |0 (DE-627)1270945432  |0 (DE-625)rvk/123589:  |0 (DE-576)200945432 
936 r v |a QC 110  |b Nutzen, Nachfrage, Theorie des Haushalts  |k Wirtschaftswissenschaften  |k Wirtschaftstheorie, einschließlich Geldtheorie  |k Wert-, Preis- und Allokationstheorie  |k Nutzen, Nachfrage, Theorie des Haushalts  |0 (DE-627)1271492377  |0 (DE-625)rvk/141245:  |0 (DE-576)201492377 
936 r v |a CW 7500  |b Mikroökonomische Seite (Werbung, Konsumverhalten u.ä.)  |k Psychologie  |k Angewandte Psychologie  |k Andere Gebiete der angewandten Psychologie  |k Wirtschaftspsychologie  |k Mikroökonomische Seite (Werbung, Konsumverhalten u.ä.)  |0 (DE-627)1271482517  |0 (DE-625)rvk/19206:  |0 (DE-576)201482517 
936 r v |a QW 300  |b Verbrauchsforschung und Verbraucherverhalten  |k Wirtschaftswissenschaften  |k Hauswirtschaft und privater Verbrauch  |k Verbrauchsforschung und Verbraucherverhalten  |0 (DE-627)127074237X  |0 (DE-625)rvk/142175:  |0 (DE-576)20074237X 
936 r v |a BK 7000  |b Materielle Güter  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Theologische Ethik/Moraltheologie  |k Spezielle Moraltheologie/Spezielle Ethik  |k Verantwortung für die materiellen Güter  |k Materielle Güter  |0 (DE-627)1270725653  |0 (DE-625)rvk/11951:  |0 (DE-576)200725653 
936 b k |a 83.05  |j Wirtschaftssoziologie  |j Wirtschaftspsychologie  |0 (DE-627)106414828 
936 b k |a 71.42  |j Wirtschaftliche Faktoren  |x Soziologie  |0 (DE-627)106409166 
936 b k |a 85.40  |j Marketing  |0 (DE-627)106420143 
951 |a BO 
ACO |a 1 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 315019718X 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 023332123 
LOK |0 005 20220129204303 
LOK |0 008 970218||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |c 19 A 19259  |9 00 
LOK |0 935   |a kram  |a konv 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3150197260 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 023332123 
LOK |0 005 20220129204303 
LOK |0 008 990702||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-31  |c DE-627  |d DE-21-31 
LOK |0 541   |e 49155 
LOK |0 852   |a DE-21-31 
LOK |0 852 1  |c Gg V 53  |m p  |9 00 
LOK |0 938   |k p 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3150197279 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 023332123 
LOK |0 005 20220129204303 
LOK |0 008 010904||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-24  |c DE-627  |d DE-21-24 
LOK |0 541   |e ASRo.Z. 
LOK |0 852   |a DE-21-24 
LOK |0 852 1  |c I,Hb,162  |m p  |9 00 
LOK |0 935   |a ALAS 
LOK |0 936ln  |a I,Hb, 
LOK |0 938   |k p 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3150197295 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 023332123 
LOK |0 005 20220129204303 
LOK |0 008 090514||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-52  |c DE-627  |d DE-21-52 
LOK |0 541   |e 79/533 
LOK |0 852   |a DE-21-52 
LOK |0 852 1  |c Al 716  |m p  |9 00 
LOK |0 935   |a k052 
LOK |0 938   |k p 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 4488237940 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 023332123 
LOK |0 005 20240220103659 
LOK |0 008 240220||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 935   |a RFBW  |a bips 
ORI |a TA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Consumer behavior,Customer behavior,Buyers' behavior,Consumers' preferences,Economy,Economy,Economic life,Need,Psychology,Sociology 
STB 0 0 |a Besoin,Comportement des consommateurs,Consommateurs,Psychologie,Sociologie,Économie,Économie 
STC 0 0 |a Comportamiento de los consumidores,Economía,Economía,Necesidad,Psicología,Sociología 
STD 0 0 |a Bisogno,Comportamento dei consumatori,Economia,Economia,Psicologia,Sociologia 
STE 0 0 |a 心理学,消费者行为,社会学,经济 
STF 0 0 |a 心理學,消費者行為,社會學,經濟,需要 
STG 0 0 |a Comportamento dos consumidores,Economia,Economia,Necessidade,Psicologia,Sociologia 
STH 0 0 |a Потребительское поведение,Потребность,Психология,Социология,Экономика (мотив),Экономика 
STI 0 0 |a Ανάγκη,Κοινωνιολογία,Οικονομία (μοτίβο),Οικονομία,Συμπεριφορά των καταναλωτών,Καταναλωτική συμπεριφορά,Ψυχολογία 
SUB |a REL 
SYE 0 0 |a Psychology,Psyche,Psychologische Theorie,Psychologischer Aspekt,Theoretische Psychologie,Mensch , Allgemeine Soziologie,Gesellschaftslehre,Gesellschaft,Gesellschaftstheorie,Sozialtheorie,Soziallehre 
SYG 0 0 |a Wirtschaftliches Bedürfnis,Bedürfnisse , Wirtschaftsleben,Ökonomie , Nachfrageverhalten,Kaufentscheidung,Verbrauchergewohnheiten,Konsumverhalten,Konsumentenverhalten,Käuferverhalten,Konsumverhalten,Verbrauchergewohnheiten,Konsumgewohnheiten,Konsumentenverhalten,Kundenverhalten,Verbraucher